14.05.2013

Owsianka Coś na ząb, Jabłko i cynamon



A mogło być tak pięknie, znaczy smacznie.

Dzisiaj miało być coś innego ale jak tylko zobaczyłam tę owsiankę w sklepie, wszystkie plany poszły się szukać, a mi oczy zaświeciły się niczym latarnia morska na Faros (co właściwie czyni ze mnie jeden z cudów świata). Jak na moje oko to ten smak to chyba jakaś nowość, nawet na stronie producenta nie mogłam znaleźć żadnych informacji na jego temat. A z pewnością jeszcze tydzień temu nie było tej owsianki  w sklepie w którym ją w teraz kupiłam. Jestem tego pewna  w 100% bo korzystałam z promocji by uzupełnić zapasy owsiankowe i wtedy dobrze przebrałam wszystkie opakowania, szukając czy może gdzieś się uchował smak karmelowy. I chociaż już raz pisałam o owsiankach-gotowcach to stwierdziłam, że nie zaszkodzi jeszcze opisać, tym razem biorąc pod ostrzał tą wersję smakową.
Jabłko z cynamonem, cóż to trochę dziwne, że ten produkt został wypuszczony o tej porze roku. Mi się ten smak bardziej kojarzy z okresem jesień-zima (tak na marginesie, świeczki La rissa z Biedronki, o takim zapachu, to było cudo, mam nadzieje, że w następnym roku też puszczą taki zapach). Patrząc na skład to nie ma się czego przyczepić, żadnych witaminek z rodziny E, żadnych syropów g-f, bardzo prosty i przejrzysty. A co ze smakiem?
Smak: w formie jeszcze suchej, całość pachniała jedynie jabłkami ale może to mój węch jeszcze się całkowicie nie obudził. Postąpiłam zgodnie z instrukcją, nawet znalazłam taki kubeczek z miarką żeby wiedzieć ile wody wlewam. Wlałam, zamieszałam, odstawiłam (ciekawe jak to będzie po łacinie, zalewać -redundo, mieszać -misceo, odłożyć -profero, eee nie ma takiego wydźwięku jak veni, vidi, vici)Pierwszy moment konsternacji, płatki nie nasiąknęły(nasiąkły? Czy na sali jest Miodek?) i owsianka była w stanie wodnistym. Ja za takie coś dziękuje, wole bardziej gęste i brejowate.
 Ale przynajmniej pojawił się aromat cynamonu. Jeszcze raz zamieszałam w próżnej nadziei, że może to sprawi, że ta wodnista masa zamieni się potrawę o pożądanej przeze mnie konsystencji. Nic z tego, więc zrezygnowana przystąpiłam do degustowania. A więc smak, bardzo słodka, zdecydowanie słodsza niż inne smaki tej firmy czy też nawet owsianki z Nesvity. Wyczuwa się słaby posmak jabłek ale te kawałeczki są tak małe, że naprawdę trudno coś wyczuć oprócz tego, że są. Również delikatnie trąci cynamonem, brak za to mlecznego posmaku. Nie spodobało mi się to, że płatki pozostały dość twarde.
Po dwóch łyżkach stwierdziłam, że dość tego i dosypałam trochę płatków błyskawicznych żeby zagęścić tą zupę owsianą. Całość smakowała w porządku ale zdecydowanie nie zachwyciła, nawet nie zadowoliła. Raczej ten smak nie zagości u mnie na dłużej, to było takie słodko -mdławe niczym seria filmów „Zmierzch”, i tak wiem, że znowu wyśmiewam się z tego filmu ale to taki łatwy cel.
 Ocena:5/10
Kaloryczność:  100g/409kcal, porcja(50g)/205kcal, nie wiem jak wam ale coś mi się tu nie zgadza.
Gdzie kupiłam: Społem
Cena: promocyjna 1,19zł

A w następnym wpisie wrócę do zaplanowanego harmonogramu(taa, jakbym go miała). Aha, a żeby być na czasie, bo chyba ta wiadomość jest powtarzana wszędzie, to ogłaszam, że  Angelina Jolie usunęła sobie cycki żeby nie zachorować na raka tychże wymienionych worków tłuszczu i gruczołów mlekowych. Czujecie się doinformowani, prawda?
Pa

4 komentarze:

  1. hmm
    moja się zalała dobrze i "namiąkła" jak trzeba :D
    ale czasem trzeba jej pomóc i wstawić na 30 sekund do mikrofalówki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam mikrofalówki a z piekarnikiem byłoby za dużo zabawy ;)

      Usuń
  2. Ja kiedys probowalam zrobic swoja wlasna owsianke z jablkiem i cynamonem. Wyszlo ok, ale mi nie podeszlo.
    A jesli chodzi o kupne owsianki, to kiedys probowalam, zalalam woda, zgestialo i smakowalo dosc dobrze ; ) moze za duzo wody wlalas ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nie za dużo, specjalnie odmierzyłam. Zazwyczaj leje na oko i też gęstnieją a tu pupa blada.

      Usuń