30.05.2013

Lindt, Biała czekolada z nadzieniem nugatowym i kawałkami wafli



Uwaga, może uzależnić

Jeśli miałabym zrobić ranking jakie czekolady preferuję, to z pewnością na pierwszym miejscu byłaby czekolada biała. Już raz stwierdziłam, że guzik mnie obchodzi, że według „specjalistów” taki wytwór nie ma prawa nazywać się czekoladą. Jeszcze bardziej chce mi się śmiać, jak te same osoby zalecają jedzenie czekolady gorzkiej, z jak największą zawartością kakao, zamiast białej czy mlecznej. Sorry, ale ja czekoladę jem taką jaka mi smakuje. Jak zacznę spożywać ten słodki produkt z powodów cudownych właściwości to owszem, wtedy zacznę żreć gorzką ale dopóki moje kubki smakowe decydują o moich wyborach, to ja będę kupować te „niezdrowe, szkodliwe i takie feee”. Od razu przypomina mi się taka tabelka, chyba z demotywatorów, w stylu „jak masz ochotę na chipsy to znaczy, że twój organizm potrzebuję XXX, który jest również w paskudnym ale zdrowszym produkcie YYY”. Kompletna głupota, jak mam ochotę na chipsy to zjem chipsy, a nie taką na przykład duszoną marchewkę. Jestem hedonistką, co ja na to poradzę, nic. Dlatego też nie wahałam się zbyt długo jak na półce sklepowej zobaczyłam tą czekoladę Lindta, szczególnie, że kojarzyłam ją z pochlebnej recenzji na blogu Sex, Coffee &Chocolate
Lindt, Weisse chocolada mit Haselnuss-Nougat und Wafel-Stuckchen, nawet z moją ograniczoną znajomością niemieckiego(głównie ograniczoną do przekleństw i do ten tego, słów kojarzonych z IIWŚ, heh)potrafię bez słownika przetłumaczyć co to oznacza.A oznacza „stanę się twoją bramą do nieba”. Tabliczka może nie wygląda zbyt imponującą ale wagę ma standardową czyli 100gr. Tabliczka składająca się z 10 kostek, zawinięta jest w kochane przeze mnie sreberka.
Eru niech będą dzięki, że przynajmniej Lindta nie ogarnął szał na klejone folie. Nie wiem jak wy ale ja uważam, że takie opakowanie są lepsze, jak ktoś chce sobie zostawić trochę czekolady na później. Poza tym, przez te folię to świstak nie mógł zawijać czekolady w te sreberka i wywalili go z pracy powiększając przy tym bezrobocie.

Smak: już po rozerwaniu sreberka zorientowałam się, że czeka mnie nieziemska przyjemność, ten zapach był zachwycający, aż się zaczęłam ślinić. 
Pierwszy gryz czekolady i moja myśl: umarłam i jestem w niebie. Tu nie ma żadnego porównania do innych białych czekolad. Nie za słodka, wyraźnie mleczno-śmietankowa, bez paskudnego posmaku tłuszczu. Roztapia się w ustach zalewając podniebienie błogą słodyczą. W środku znajduje się nadzienie z nugatu z dodatkiem wafli. Ten krem jest w miarę gęsty, w takiej formie jaką niedźwiadki lubią najbardziej*. Słodszy niż czekolada ale nie przesadnie, głównie wyczuwa się smak orzechów laskowych, moim zdaniem te wafle to nie dają żadnego efektu smakowego, jedyne co robią to dają ciekawą teksturę nadzieniu. Naprawdę trudno mi opisać słowami jak bardzo ten produkt mnie zachwycił, gdyby słoń nie nadepnął mi na ucho, to pewnie bym zaczęła komponować hymny pochwalne. Ale z moim talentem pewnie by wyszło coś, co by można by było puszczać więźniom w ramach tortur.
 Zdecydowanie nie żałuje wydanych pieniędzy, warto było i gdyby nie fakt, że przede mną tyle jest produktów do przetestowania, to pewnie bym polazła kupić nową tabliczkę. Polecam.
*tak, niedźwiadki i mówię to na poważnie biorąc pod uwagę znaczenie mojego przeklętego imienia.
Ocena:10/10
Kaloryczność: 100g/577kcal, pojedyncza kostka(10g)/57,7kcal
Gdzie kupiłam: Piotr i Paweł
Cena: 10,49zł

Naprawdę trudno mi było się pohamować przed wchłonięciem niczym odkurzacz, całej tabliczki od razu. Jedyne co mnie powstrzymało to głos w mojej głowie (oj, nie bierzcie tego dosłownie) pytający się czy naprawdę chce w jeden dzień załatwić czekoladę, która kosztowała nieco ponad 10zł. Musiałam więc wstrzymać moje łakomstwo, chyba lepiej będzie jak będę sobie dawkować tą przyjemność.
Pa

19 komentarzy:

  1. Ja już nie mogę patrzeć na słodycze :P zaczęłam 1,5 miesiąca temu pracę w cukierni i jeszcze Ty takie pyszności przedstawiasz :P
    Tej czekolady jeszcze nie miałam ale z opisu wynika że musi być super... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praca w cukierni? Pewnie by mnie wywalili po tygodniu za wyżeranie towaru ;D

      Usuń
  2. ej... czemu dzisiaj jest święto i sklepy pozamykane... będę cierpiała katusze, bo nie kupię teraz zaraz już!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre sklepy są otwarte ale raczej wątpię czy w nich można by było kupić ta czekoladę, musisz poczekać.

      Usuń
  3. Oj tak - taka czekolada jest pyszna:) - jedna z najlepszych dostępnych w Polsce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za taki produkt warto wydać tą dodatkową kasę.

      Usuń
  4. Kocham Cię za ten tekst! Wyraża wszystkie moje uczucia wobec czekolad (nie tylko białej :D) Muszę kupić tę czekoladę, skoro tak ją zachwalasz. Ona jest na stałe w ofercie? Bo wcześniej jej chyba nie widziałam.
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinna być w stałej ofercie, najlepiej poszukać w większych sklepach, delikatesach typu Alma czy Piotr i Paweł i może w Empiku.

      Usuń
  5. Mwahaha, grzesz grzesz Lindtem! :D:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat dzisiaj mam potrzebę jedzenia czekolady, ale nie przepadam za białą, jest za słodka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta czekolada jest mniej słodka od innych białych, to mogę powiedzieć z pewnością.

      Usuń
  7. A probowalas moze nowe wedlowskie ptasie mleszko w bialej czekoladzie ? Mialam dzis ochote kupic, ale skusilo mnie inne licho ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam ochotę ale stwierdziłam, z ciężkim sercem, że muszę trochę uszczuplić zapasy zanim przyjdą wielkie upały. Moja obecna ilość czekolady nie znalazłaby miejsca w zamrażalce.

      Usuń
  8. Narobiłaś mi smaka tym opisem :)

    A z czystm sercem poleciłabyś ją komuś kto nie przepada za białą czekoladą? (tz, milka ujdzie ale bez rewelacji, mleczna rządzi). Ja nie lubię białej ale twój opis mnie zaciekawił i nadzienie tej czekolady - mmmm nugat i wafle ;)

    Julka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli według ciebie biała milka ujdzie to zdecydowanie polecam tą białą, jest zdecydowanie lepsza i piszę to z ręką na sercu.

      Usuń