11.09.2016

Kubara, Dobra Kaloria, Jabłko & cynamon, Chrupiący orzech, Kawa & orzech



Kalorie to nie tylko złośliwe stworki, które zmniejszają ubrania

Może powinnam zakupić wszystkie smaki do recenzji zbiorczej, ale – jakby to powiedzieć – nie chciało mi się brać innych wersji. Może innego dnia.


Dobra Kaloria, batony: Jabłko & Cynamon, Chrupiący orzech, Kawa & orzech. Czyli ostatni hit wśród miłośników owocowych batonów z daktyli. Jakiś czas temu były dostępne w Lidlu, wówczas kupiłam dwa smak z porozwalanej wystawki. Potem w eko sklepie dokupiłam wersję na której najbardziej mi zależało (Kawa). Obecnie batony można również zakupić w Rossmanie, ale, w zależności od sklepu, asortyment może nie być pełny.

Wszystkie trzy obecne batony chełpią się brakiem cukru (oprócz tego z owoców), wysoką zawartością błonnika oraz naturalnym składem. I to trzeba przyznać, skład jest przyjemny dla oka, krótki i wege przyjazny. Biorąc pod uwagę, że na pierwszym miejscu widnieją daktyle, to można było mieć pewność, że będzie słodko.



Jabłko & cynamon: zapach jest bardzo przyjemny. Wyraźnie czuć zarówno jabłka jak i cynamon, przez co całość nabrała szarlotkowego charakteru. Baton był miękki i łatwo dał się rozerwać.  I tak jak przypuszczałam, na pierwszy plan wybiła się naturalna słodycz daktyli, ale tuż za nią kroczył wspaniały smak suszonych jabłek, Pikanterii i odrobiny charakteru nadał batonowi cynamon, który wprawdzie nie jest bardzo mocny, ale dość wyczuwalny. Dodatkowo co rusz zęby natykały się to na pesteczki, to na suszone kawałki jabłka czy na orzechy, które w wypadku tej wersji zbyt dużo nie dały. Jednak  i tak baton był bez zarzutu. Ocena: 9/10

Chrupiący orzech: pachnie bardzo orzechowo. Od razu skojarzył mi się z żytnim chlebem posmarowanym grubą warstwą masła orzechowego. Ten baton jest nieco twardszy niż jabłkowy, ale wciąż daje się łatwo rozerwać. Tak jak u poprzednika słodycz również wysuwa się na pierwszy plan, ale ramię w ramię z nią idzie czysty smak orzechów ziemnych. Ich smak jest tak wyrazisty, że miało się wrażenie, że je się daktyle zanurzone w czystym maśle orzechowym. Chyba nie musze pisać, że jest to jak najbardziej pozytywne porównanie. W całości da się również wyczuć dalekie echo ciemnego chleba. Czy jednak, jak nazwa wskazuje, baton jest chrupiący? Moim zdaniem bardziej strzelajaco-szorstki niż chrupiący, ale i tak doskonały. Ocena: 9,5/10


Kawa & orzech: oranyboskiekawoprzejanlepsza jakie to ma mocny kawowy aromat! I to nie „rozpuszczalna kawa z mlekiem” ale czysty aromat świeżo zmielonych ziaren. Tak, otak proszę o więcej.  Gryźliście kiedyś całe ziarno kawy? Ja wielokrotnie i smak tego baton od razu skojarzył mi się z tym kofeinowym chrupaczem. Smak jest bardzo mocny,  wyrazisty i aromatyczny. Przy tym  naturalną cierpkość kawy łagodzi słodycz daktyli, której oczywiście nie mogło zabraknąć. Dodatkowo w pewnym momencie wyczułam smak …. domowego podpiwku. Za to niestety trochę zabrakło mi tu orzecha. Posmak kawy był chyba zbyt  intensywny i orzech został przytłumiony. Jednak nie zmienia o tego, że ze wszystkich próbowanych wersji ta mi najbardziej posmakowała. Ocena: 10/10

Mogę te batony podsumować tak: z pewnością zaopatrzę się w pozostałe smaki, gdyż jak sama ocena wskazuję, Dobra Kaloria jest świetna.
Kaloryczność: J&C 100g/332kcal(porcja116kcal), C.O 100g/376kcal(132kcal), K&O 100g/356kcal(125kcal)
Cena: 2-3 zł (w zależność od sklepu)
Gdzie kupiłam: Lidl (tymczasowa oferta), eko sklep Jaglanka

Dwa pierwsze batony początkowo również miały po 10 punktu jednak po zakochaniu się w kawie musiałam obniżyć ciutkę oceny.
Pa

33 komentarze:

  1. Tak myślałam,ze tak właśnie będzie,u mnie bowiem jest to samo.Orzech był na pierwszym miejscu,póki nie spróbowałam kawy XD Ale pocieszę cie (lub nie ;p ) ze juz nic nie przebije kawy ani orzecha ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej nie będę miała problemów z wystawieniem oceny ;D

      Usuń
  2. charlottemadness11.09.2016, 06:56

    Zakupiłam wszystkie smaki prócz jabłko&cynamon.Jakoś mało mnie "kręcił",pomimo,że uwielbiam połączenie cynamonu i jabłka,po spróbowaniu batona z Bombus Raw Energy,to połączenie mnie zraziło.
    Dla mnie Kawa&orzech to zdecydowanie faworyt wraz z kakao&orzech.Wyraziste nuty kawy i kakao w tych batonach bardziej ''wytrawnych" choć pozostałe też są niczego sobie :> Polecam ;)Te dwa na 10 reszta 9-9,5 przy Twojej skali ocen ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie szarlotkowe smaki ciągle są w ulubieńcach i nie mogłam tego nie wziąć ;)
      Następnym razem z pewnością wezmę kakao&orzech :)

      Usuń
    2. Nie zapomnij o kokosie! :)

      Usuń
  3. wybrałabym orzechy zdecydowanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedni smak dla miłośników masła orzechowego :)

      Usuń
  4. Jak byłam w Lidlu w ten dzień gdy się pojawiły te batoniki to kawowego już nie było a byłam po 9rano :( . Jak spotkam to kupiję,ale tylko kawowy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, że został szybko wykupiony, jest idealny w smaku.

      Usuń
  5. Jak widzę jabłka suszone, to już wiem, że nie dla mnie, ale dwa pozostałe z chęcią bym przygarnęła. Może kiedyś i w moim Lidlu się pojawią, bo do Rossmanna prędko się nie wybieram.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Lidlu były tylko w tymczasowej ofercie. Większe szanse masz w jakimś eko sklepie

      Usuń
  6. Jadłam wersje orzechową jak i orzechowo-kakaową, i jakoś bardziej mi podeszła wersja z kakao. Muszę spróbować kawowego :D no i jako że uwielbiam kokosowe rzeczy to chce zapolować też na orzechowo-kokosowy :D Można je też trafić w sklepach ze zdrową żywnością, w moim nawet był taniej niż w Rossmannie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się tylko, że kokosowy będzie ciutkę za słodki, ale jego też będę musiała kiedyś kupić. :)

      Usuń
  7. muszę spróbować, kiedyś jadłam coś podobnego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio na rynku pojawiło się dużo batonów owocowych i na szczęście większość z nich jest pyszna.

      Usuń
  8. Jabłko dla mnei za słodki i nie smaczny.
    Orzechowy ujdzie - jest ok :)
    Kawa najlepsza.. nie lubię kawy ale baton mnie urzekł ;)
    A tak w ogole to te wszystkie batony są dla mnie o wiele za słodkie - w połowie miałam dość i byłam mega zasłodzona :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co kojarzę to ty od dawna wolisz gorzkie czekolady więc nic dziwnego, że masz niższy próg zasłodzenia :)

      Usuń
  9. Wszystkie jadłam już wieeele razy i mam ich stały zapas w szufladzie. Każdy jest naprawdę pyszny i świetnie odzwierciedla smak - może poza śliwką ta jest dla mnie właśnie mało wyrazista i mdła. Nigdy nie potrafię stwierdzić, który smakuje mi najbardziej - wszystko zależy od mojej ochoty na konkretny smak. Najczęściej jem kokos i kakao ze względu na ochotę na słodkie (te są bowiem najsłodsze), jednak to chyba kawa i kakao to moi faworyci. Jabłko smakuje mi jak połączenie dwóch moich ukochanych ciast - jabłecznika i marchewkowca. Kokos jest najsłodszy zdecydowanie, ale czuć kokos niesamowicie. Kawa idealnie kawowa, lekko gorzkawa ale w sam raz dla takiej miłośniczki tego napoju bogów jak ja. Orzech jak to orzech - to nie może być niedobre, bo przecież orzechy mogłabym jeść workami. Mało ambitnie napiszę, ale co tu mówić no ja je po prostu uwielbiam - właściwie nie mam się do czego przyczepić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany, prawdziwa z ciebie smakoszka tych batonów. Masz zdecydowanie większe doświadczenie z kwestii Dobrej Kalorii ;)

      Usuń
  10. Kocham jabłko i cynamon oraz ich soczystość, ale po wielokrotnych zapowiedziach, że drugi wariant ma smak masła orzechowego - co potwierdziłaś - sądziłam, że to on porwie moje serce. Dziś nie jestem taka pewna, ta kawa... <3 Muszę zresetować mózg i sięgnąć po nie wg własnej kolejności. Na szczęście mam jeszcze milion innych słodyczy i te mogą leżeć, więc będę miała czas na relaksik,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio, po zjedzeniu orzecha myślałam, że to będzie największy hit, ale po zjedzeniu kawy.... o mniam, ocena nie mogła być inna.

      Usuń
  11. Jabłko i cynamon jeszcze nie jadłam, ale pozostałe 2 bardzo mi smakowały (choć kokos i orzech jest u mnie na 1wszym miejscu :D)
    W orzechowym nie czułam chleba i zwrócę na to uwagę następnym razem, a w kawie i mi zabrakło intensywnego smaku orzechów, ale obydwa bardzo lubię i cieszę się, że mam zapas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie posmak chleba był takim dalekim echem, ledwo wyczuwalnym. Może nawet mi się "przywidział" ;)

      Usuń
  12. Tak, te batony są genialne :) Chociaż dla mnie akurat największym hitem jest baton kokosowy i baton orzechowy, kawa jest dla mnie za mocna. Warte ceny, nawet tej Rossmanowej (teoretycznie batony są też w Empiku ale już za 3,99. Dziękuję, wypchajcie się). No i są absolutnie idealne jako przekąska podczas chodzenia po górach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Empik zawsze podwyższa swoje ceny w sklepach stacjonarnych, cena batonów mnie nie dziwi.

      Usuń
  13. Orzech to byśmy mogły jeść codziennie :D Jest zdecydowanie na pierwszym miejscu :D Ale koniecznie też wypróbuj resztę smaków, szczególnie kokosowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, ze kokosowy jest wśród ulubieńców wielu osób ;)

      Usuń
  14. Mam wszystkie smaki, ale jeszcze ich nie jadłam. Tyle się o nich dobrego naczytałam, że doskonale wiem, że nie mam się czego obawiać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że szczególnie orzechowy skradnie twoje serce ;)

      Usuń
  15. Tez nieszczególnie chciało mi się kupować wszystkie warianty. :D Kawa i orzech czeka na mnie spokojnie w półce.
    Nie tego się po nich spodziewałam, ale pewnie smakiem nie zawiodą moich oczekiwań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy da się rozczarować tymi batonami. Serio są świetne.

      Usuń
  16. Dziś kupiłam i spróbowałam ale to chyba jednak nie moje smaki,bo po 2/3 batonika miałam dość ,bo za słodko mi było :-( .Zapach kawy owszem ekstra,konsystencja kojarzyłam mi się trochę z kruchymi krówkami ale po pierwszym kawowym kęsie zaczęła się przebijać słodycz i niestety coraz bardziej dominująca się stała i nie byłam w stanie dokończyć tego batonika....Może za kilka dni...Ale może jak będę miała okazję to kupię tego kakaowego.ala

    OdpowiedzUsuń

Włączyłam moderację komentarzy, dzięki temu nie powinno już być weryfikacji obrazkowej.