27.01.2016

Galler Chocolate Noix De coco Blanc



Viva la Belgia

Memy mają to do siebie, że nawet jak na początku są trafne/śmieszne to po pewnym czasie człowiek na ich widok przewraca oczami. Na przykład memy z Kwaśniewskim. Rzeczywiście, pierwsze były zabawne, ale z każdym kolejnym robiło się coraz bardziej słabo. Po prostu, przejadło się. Są też takie memy, na których widok zaczynam zgrzytać zębami a ręką bezwiednie sięga po nóż żeby kogoś zadźgać. O jakich memach piszę? „To jest Ania… Bądź jak Ania”. Można stwierdzić, że jak się nie podoba, to mogę zablokować to na swojej tablicy FB. Ale co mam zrobić jak moi znajomi to lubią, a ja nie chce ich totalnie blokować? Mogę tylko mieć nadzieję, ze końcu przestaną lubić ten szajs, zanim mi całkowicie odbiję szajba „To jest Czoko. Czoko zatłukła 6 osób zamkniętym laptopem. Czoko jest pełna agresji. Nie bądź jak Czoko”.

Galler Chocolatier Noix De Coco Blanc Biała czekolada z nadzieniem kakaowo-kokosowym. Wprawdzie w opisie nie ma nic o kakao, ale widziałam jak wygląda nadzienie, smakowałam to nadzienie i nie ma szans żeby to było czysty kokos. Po prostu nie.  Krótko, bo mam od groma pracy. Jest to produkt z francuskiej paczki od Aishy, jest to produkt belgijski i jest to produkt, który nasuwa skojarzenia z Biedronkowymi czekoladami „belgijskimi” które leżą przy kasie. Krótkie oględziny strony internetowej pozostawiły mnie pod wrażeniem. Wybór jest i to nawet ciekawy. I naprawdę, naprawdę chciałabym wam przekazać inne ciekawostki na temat marki i czekolad, ale mój mózg stwierdził, że jeszcze sekunda  poszukiwań informacji przed kompem będzie skutkować eksplozją gałek ocznych i rozpłataniem się zwojów mózgowych. A tego chyba nie chcemy. 

Smak: jak sami możecie zaobserwować na zdjęciu, kostki są solidne, żadne tam takie pitu, pitu. Warstwa białej czekolady jest stosownej grubości.  Miękka, szybko się topi w palcach, pachnie mocno mlecznie.  Tłusta i bardzo słodka, tańczy na granicy  przesłodzenia. Lekko maślana, z mocnym śmietankowym kopem i z nutą wanilii. Ale zaraz, hmm, coś tu czuję. Kokos! Typowy posmak kokosa! Plus są tu chyba wiórki kokosowe, które dodatkowo uprzyjemniają spożycie. Jednak nie powiem żeby w czekoladzie było dużo wiórków, tylko co jakiś czas coś chrzęściło pod naporem zębów.   

Środek ma barwę, która w żadnym stopniu nie przypomina kokosa, jak już wcześniej stwierdziłam. Początkowo smak także nie świadczy o kokosowości. Znaczy czuć orzech, ale bardziej z rodziny laskowatych niż kokosowatych. To, co przebija przez wszystko, to posmak typowego kremu kakaowego. Tłusty i słodki krem kakaowo-orzechowy  z wiórkami kokosowymi. Bo tak, tu już zdecydowanie jest więcej wiórków, za to mnie smaku kokosa. Konsystencja tego nadzienia przypomina mi chałwę.  Na szczęście bez smaku chałwy.

Kolejny dowód, że Aisha się naprawdę postarała przygotowując tą paczkę. Jest to zadziwiająco pyszne połączenie. Momentami może nieco za słodkie, ale ostatnio stwierdziłam, że moja tolerancja na cukier spadła na łeb, na szyję. Porządna biała czekolada z równie porządnym nadzieniem i wszystko to w formie zgrabnego batonika.
Ocena: 8,5/10
Kaloryczność: 100g/573kcal
Gdzie kupiłam: dostałam
Cena: jak wyżej

Koniec mało ciekawy, bo wszystko mnie boli.
Pa

38 komentarzy:

  1. Fajne nadzienie. Takie połączenie może być fajne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. charlottemadness27.01.2016, 07:39

    Hmm..Zjadłabym ją może, gdyby miała duże zapotrzebowanie na cukier :> Tak to istnieje możliwość,że moje kubki smakowe w pełni by się nie delektowały jej smakiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem, mimo lekkiego przecukrzenia ta czekoladka ma mocny smak :)

      Usuń
  3. Brzmi cudownie! Czuję (wiem!), że by mi smakowało.
    Już wzmianka o konsystencji chałwy w ogóle mnie kupiła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konsystencja to jedyne co mi się w samej chałwie podoba ;)

      Usuń
  4. Mmm,moze być dobry!tez nie przepadam za chałwa,ale jak ma tylko taka konsystencje,to nawet dobrze :)A solidne kostki ,mocna słodycz i kokos bardzo zachęcaja!Ja chce do Francji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko, zbieramy się i jedziemy na wycieczkę. Cała słodyczowa blogosfera xD

      Usuń
  5. Faktycznie wygląda jak ten batonik co leży przy kasie w Biedronce:). Zjadła bym z miłą chęcią:) . Te memy bądź jak...mnie na początku bawiły,ale jak nagle mi zalazły całą tablicę na FB bo mi się niedobrze robi od patrzenia na nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, na początku to było nawet fajne (mem z Grzesiem mi się bardzo podobał) ale teraz gdzie nie spojrzę są memy "Bądź jak..." albo "Nie bądź jak...". Jeszcze gorzej jak to jest mem polityczny, to już w ogóle może człowiek coś trafić.

      Usuń
    2. Mi się od razu skojarzyły z biedronkowymi czekoladkami :)
      Na początku to stwierdziłam, że no dobra, może się podobać, ale jak nagle zalało mi tablicę to zaczęłam się "nieco" irytować ;)

      Usuń
  6. Czoko, jak ja się z tobą zgadzam! Pierwsze dwa dni z tymi memami to jeszcze było okej (mem z Grzesiem był świetny) ale teraz to już mnie coś trafia jak widzę 80 tekstów "Bądź jak Ania". Skąd to się w ogóle wzięło?

    I ty też biedaczko chora? Mnie się niestety odezwały znowu zatoki, winię za to moje odśnieżanie samochodu bez czapki. Natomiast do czekoladek - biała czekolada z góry odpada. I dalej nie mogę nigdzie znaleźć czekolad Collage! :( Ale za to widziałam w Tesco te migdałowe czekoladki Ferrero, za 21zł. Mam wrażenie że normalne Ferrero Rocher są chyba tańsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalka z angielskiego "Be like Bill". Słaba kalka :/
      Właściwie to nie tyle chora co odczuwająca zmianę pogody bardzo boleśnie.
      Ferrero Rocher ogólnie są drogie jak diabli. ale to dobrze, przynajmniej nie kusi mnie by kupować je na kilogramy ;)

      Usuń
  7. dałabym się pokroić za tego batona, wygląda przewspaniale! <3 Co do Aishy dała czadu :)

    Mwahahhaa nie no wymiatam! Wiesz, że ja właśnie w związku z tymi memami odłożyłam jeden do zakładek by Ci wysłać, a ty mi tu na zamówienie o nich piszesz :D

    Oto specjalnie dla Ciebie :* :)

    https://www.facebook.com/mycat.Kociara/photos/a.357445847671558.83955.351748241574652/983523061730497/?type=3&__mref=message_bubble

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dała, dała, aż mi wręcz głupio, ze tyle dobrych rzeczy mi przysłała.
      Jeden, jedyny mem tego rodzaju,który wywołał mój uśmiech :D dziękuje.

      Usuń
    2. hahaha, służę pomocą, jak go zobaczyłam odrazu pomyślałam o Tobie :D

      Usuń
  8. Jakoś nie ufam połączeniu kokosa z kakao. No nie pasuje mi to, ani trochę! Czy dobrze kojarzę, że właśnie takie nadzienie miały Tiki-taki? Jeśli tak, to już wiem skąd ta nieufność, ok. rok temu kupiłam taką Wawelową czekoladę w Biedronce i była okropna ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam jakie nadzienie miały Tik Taki, wiem, że coś z kokosem, ale szczegóły wyparłam z pamięci :D Nie dziwię się, ze produkt, który nasuwa skojarzenia z WAwelem nie wzbudza zaufania ;)

      Usuń
  9. heheeh noooo te memy też mnie już wkurzają :D ale co no.. ktoś sobie dobry generator lubisiów wymyślił bo wciąż są tacy, co jeszcze chcą być, albo nie chcą być jak ktoś tam :) wieśc się rozniosła, a o to chodziło, i później na allegro się te ludziki pchnie:)
    a przez zdjećie tej czekolady to mi język do tyłka zaraz ucieknie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś wpadł na dobry pomysł zrobienia kalki z "Be like Bill", szkoda, że to się tak rozniosło.Ale rzeczywiście, ktoś na tym pewnie zarobi.
      Język do tyłka? Jesteś kotem? ;D

      Usuń
  10. W środku wygląda bardzo mniam mniam :D Już od jakiegoś czasu mamy ochotę na te Biedronkowe, więc skoro do Francji przez najbliższe dni się nie wybieramy to musimy zaspokoic swój głód w taki sposób.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko pamiętajcie, smakowo to jednak nie to samo ;)

      Usuń
    2. I nad tym najbardziej ubolewamy, ale jak to się mówi "z braku laku... " :P

      Usuń
  11. Nie wiem co powiedzieć poza: wygląda ślicznie i musi być pyszna.
    Pierwszy raz wiedzę czekoladę, pierwszy raz widzę producenta, ale struktura chałwy? biała czekolada i 9 bez połówki, chcę tego spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że ten producent nie jest dostępny u nas :(

      Usuń
  12. Ej, są w ogóle jeszcze w Biedrze czekolady podobne do tej? Mam wrażenie, że dawno ich w "swojej" Biedronce dawno nie widziałam. Nigdy ich nie próbowałam, ale... tego francuskiego oryginału z chęcią bym skosztowała. Czuję się skuszona :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie są nadal przy kasie.

      Usuń
    2. Tak właściwie to moim zdaniem wiele nie tracisz nie próbując biedronkowej "belgijskiej" czekolady. Dzisiaj byłam i nawet nie zwróciłam uwagi czy jest, czy nie ma.

      Usuń
  13. Tsaaa mnie też te memy denerwują, bo dosłownie cały internet teraz w nich pływa :P Co do tego czekoladowego cudeńka...oj zjadłabym! Szczególnie ten środek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Środek cudnie wygląda, jest taki kontrastujący z białą czekoladą :3

      Usuń
  14. Chałwa, biała czekolada. W zasadzie opis mogłaś skrócić to dwóch zdań, a i tak niektórzy poczuliby połączenie szorstkości i słodkości na języku. Lepsza, jak sądzę nawet dużo lepsza, forma Biedronkowego grubasa... heh. Zdecydowanie moje klimaty. Te kochy są czadowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie to mogłabym napisać "lepsza, kokosowa wersja Biedronkowej czekolady z nadzieniem o konsystencji chałwy" :D

      Usuń
  15. Ja poruszam się po internecie w wielkiej prezerwatywie, bo mnie większość mód, ale i wiadomości, omija. To "bądź jak (Adam)" tylko obiło mi się o oko. O co chodzi?

    Czekoladę bym zjadła. Nuta kokosowości jest super, a skoro wiórek plącze się pod zębem tylko raz na rok, to dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej są to rysunki patykowych ludzików z opisami co ludzi najbardziej boli w necie. "Ala ma dziecko, Ala nie wstawia setki zdjęć dziecka na fb, Ala jest mądra, Bądź jak Ala". Tylko z czasem zaczęło się robić tego więcej i więcej i memy stały się bardziej czepliwe i upierdliwe.
      Nom, ledwo się tam wiórek tu czy tam przebija :D

      Usuń
  16. Hahaha. :D Już widzę memy o mnie. ,,To jest Buntowniczka. Ona się buntuje i ciągle je. Nie bądź agresywna jak ona." XD Chyba dobrze mieć w takim razie spam z grup na fb, który i tak mi się już przejadł.
    Bardziej mi podsuwa myśl o szwajcarskich czekoladach Lindt, które to są produkowane we Francji. ;__;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, te mi nie przyszły do głowy, ale dla bezpieczeństwa własnego zdrowia psychicznego nie sprawdzam francuskiej strony Lindt.

      Usuń
  17. Wydaje mi się bardzo smaczna - podoba mi się ta gruba warstwa białej czekolady, kokosowe nuty i konsystencja chałwy w nadzieniu. Coś mi ona przypomina, ale kompletnie nie wiem co :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może te biedronkowe czekoladki leżące przy kasach? :)

      Usuń

Włączyłam moderację komentarzy, dzięki temu nie powinno już być weryfikacji obrazkowej.