10.05.2015

Vivani, czekolada biała z wanilią.



Viva Vivani

Nie mam co recenzować- pomyślała czoko stojąc przed pudłem wypełnionym po brzegi słodyczami. Znacie to uczucie kiedy grzebiecie wśród swoich zapasów i na nic nie macie ochoty? Grzebałam i grzebałam, a mój organizm razem z apetytem stwierdzały, że to nie to, tego nie chcę, nie ma mowy. Jakby w głowie siedziały mi dwie primadonny. Zażądałam  w końcu konkretów i stanęło na tym, że biała czekolada byłaby mile widziana. Był tylko jeden problem, nie miałam białej czekolady. Baton WW Wedla w polewie z białej czekolady został z pogardą odrzucony, jako niegodny mojego apetytu, więc chcąc nie chcąc, bez pomysłu co konkretnie kupić, wybrałam się do sklepu. A co kupiłam to już pewnie po tytule wiecie. Ja, pisząc te słowa, jeszcze nie wiem.
Vivani Weisse Vanille, czekolada biała z wanilią Bio. Nie miałam pomysłu co kupić, wszystkie łatwo dostępne czekolady białe już jadłam, a chciało mi się czegoś innego. W akcie rozpaczy poszłam do sklepu ekologicznego i tam zobaczyłam tę oto tabliczkę. Vivani to względnie nowa marka, po raz pierwszy została wprowadzona na rynek w 2000 roku. Na stronie znalazłam informację, że aby zapewnić wysoką jakość, w produkcji użyte są jedynie najlepsze surowce z ekologicznych upraw. No cóż, cena wyraźnie świadczy, że się cenią. Więcej możecie znaleźć tu . Jak możecie zobaczyć, skład jest prosty i nieprzekombinowany. Ciekawe czy będzie miał odzwierciedlenie  w smaku.

Smak: po odwinięciu papierka moim oczom ukazała się nieco żółtawa tabliczka upstrzona tu i tam małymi czarnymi kropeczkami wanilii. A zapach, hmm, w tym momencie wszelkie wątpliwości dotyczące smaku zniknęły. Był to zapach czystej śmietanki wymieszanej z tłustym mlekiem, z mocną obecnością wanilii. Wiecie jak pachnie prawdziwa wanilia? Nie cukier wanilinowy, tylko czysty ekstrakt z lasek wanilii? To był właśnie ten aromat, nie było w tym ani grama sztuczności. A smak był jeszcze lepszy. Nie pamiętam kiedy ostatni raz jadłam tak śmietankową białą czekoladę! To było wspaniale. Wspaniale tłusto-maślana śmietankowa czekolada. I w dodatku niezbyt słodka, przysięgam, jadłam mleczne bardziej słodkie od tej. Tutaj cukier jest idealnie wyważony. No i wanilia, wanilia nie jest tylko mało znaczącym tłem. Czuć ją w całej tabliczce, ale jednocześnie nie przytłacza swoją mocą. Całość jest tak kremowa, tak doskonała, że mogłam tylko zapłakać, że tak późno odkryłam ten ideał.

Co tu powiedzieć, ta czekolada jest warta każdej złotówki. Kremowa, śmietankowa, maślana z wyraźną obecnością wanilii i w dodatku nie zamulająco słodka. Ta czekolada jest tym, co oczekiwałam od Lindta z wanilią, który tak mnie kiedyś zawiódł.  Ten produkt tak mnie zachwycił, że na pewno nie będzie to moje jedynie spotkanie z tą marką. Na szczęście jest to łatwo dostępna czekolada, widziałam ją w każdym eko sklepie w którym dotychczas byłam. Polecam z całego serca.
Ocena:10/10
Kaloryczność: 100g/641kcal
Gdzie kupiłam: Zdrowa spiżarnia
Cena: 11,60zł

A tak jak już byłam w eko sklepie to chwyciłam dodatkowo Zottera. Wprawdzie nie było tych na które miałam ochotę, ale z mojego wyboru tez jestem zadowolona. Liczę, że ten smak osłodzi mi żałobę po letniej ritterce z kokosem.

44 komentarze:

  1. charlottemadness10.05.2015, 05:35

    Kupiłam ją właśnie wczoraj :D
    Dobrze wiedzieć,że kasa nie poszła w błoto.. Jednak skład mówi za siebie,że to będzie wysokiej jakości biała czekolada ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się zgrałyśmy :D
      Zdecydowanie nie poszła w błoto, ta czekolada jest nieziemska.

      Usuń
  2. Dużo czekolady jak na białą-albo to ja się nie znam :) Nie lubię białej, bo bywa przesłodzona,ale tą chętnie bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta absolutnie nie jest przesłodzona, polecam :)

      Usuń
  3. ooo cudo! *.* nigdy jej nie widziałam... ale w sumie, kiedy ja ostatnio byłam w sklepie eko, albo ze zdrową żywnością... :D ww białe odrąciłaś? jak mogłaś!? nie no... załamałaś mnie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Apetyt odtrącił, stwierdził, ze nie mam mowy, tego nie chce w tej chwili. Nie miałam zamiaru się kłócić ;)

      Usuń
    2. to urocze, że wsłuchujesz się w swój organizm <3 :)

      Usuń
  4. Kurcze, a dopiero co u mnie w komentarzach dyskutowalam z CharlotteMadness na temat tej czekolady. Teraz nie mam wątpliwości - muszę ją mieć! Dobra biała czekolada to prawdziwy cud. Juz czuję tą smietankowy aksamit... :)

    A nowy Zotter kiedy się pojawi u Ciebie? :D Kokos powiadasz :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ze względu na tą dyskusję kupiłam tę czekoladę, kojarzyłam nazwę :D Bierz ją, jest zdecydowanie lepsza od Lindta.
      Nie mam pojęcia, nie planowałam kupna tej tabliczki, więc pewnie jak mnie weźmie ochota to wtedy rozpocznę :D

      Usuń
    2. Na pewno będąc na mieście sięgnę po nią, gdy tylko ją zauważę.

      Na Zottera to ja mam ochotę non stop :D.

      Usuń
  5. Miło z ich strony, że cena idzie w parze z jakością. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby było inaczej to bym się lekko zdenerwowała ;)

      Usuń
  6. Wydaje mi się, a ekspertem nie jestem, że cena chyba jest adekwatna do jakości. I składu przede wszystkim :)

    Mnie nie rusza ta czekolada aż tak bardzo, ponieważ jak już pewnie wiesz nie przepadam za białymi tabliczkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, za taki smaki taką jakość można płacić więcej niż za tabliczkę Milki :)

      Usuń
  7. Fajna czekolada i chętnie bym ją zjadła:) teraz jem miało słodyczy,ale czasem można sobie na coś pozwolić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak trzeba ograniczać słodycze to najlepiej wtedy rozpieszczać się dobrymi wyrobami :D

      Usuń
  8. Obśliniłam się, muszę poszukać tego typu sklepów w swojej okolicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się wydaję, że większość eko sklepów ma tą tabliczkę, to taka stała pozycja :D

      Usuń
  9. Jeśli nie jest zbyt słodka, na pewno posmakowałaby mi. A wanilię uwielbiam, więc "rozpływam się". Szkoda, że nie mam w pobliżu żadnego ekosklepu :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest tabliczka dla ciebie, nie za słodka i z wanilią. Jeśli kiedykolwiek trafisz na nią, bierz.

      Usuń
  10. Kupiłam ją ostatnio i coś czuję, że testowanie jej nastąpi szybciej, niż myślałam. :D

    (Nie czytałam jeszcze, żeby się nie sugerować, ale na pewno - jak spróbuję - to porównam).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale rozumiem, że ocenę widziałaś skoro szybko ją rozpoczniesz ;)

      Usuń
  11. Ma więcej miazgi kakaowej niż większość znanych mi czekolad mlecznych :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie nie miazgi kakaowej tylko tłuszczu kakaowego :)

      Usuń
  12. Vela powinna zalać się śliną :)

    Fajnie wiedzieć, że istnieje tak dobra biała czekolada. Ja lubię, ale bez przesady. Ostatnio nawet jedną jadłam i dostała 5 chi, ale drugi raz bym nie kupiła. Całym sercem pozostaję przy mlecznych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, napisałam właśnie komentarz, że ta czekolada byłaby moim spełnieniem marzeń i absolutnym ideałem, a potem przeczytałam Twój komentarz. :D
      Absolutnie masz rację!

      Usuń
    2. Jak Olga cię dobrze zna :D

      Usuń
  13. No taaaaaaaaaaaaaaaaaa I co jeszcze?!
    Biała czekolada z wanilią (którą coraz bardziej zaczynam lubić) z oceną 10/10. Stawiana grubo ponad Lindtem, któremu braku smaku odmówić nie można.

    Fakt - cena robi swoje, ale przez to dodatki mogą być te bardziej "prawdziwe". Heh. Biała moc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co jescze4? Vivani ma w ofercie od groma czekolad, to jeszcze :D
      Jeżeli tamten Lindt ci smakował to zapewniam, że ta tabliczka będzie spełnieniem marzeń :)

      Usuń
  14. O widzisz, ostatnio miałam identyczny problem mimo że przecież kupiłam cały zestaw podróbkowych batoników Lidla (czy mi się wydaje czy niemieckie wersje są dużo mniej słodkie niż oryginały? Milky way aż w zęby kłuje, taki słodki natomiast Candy choc jest idealny), kupiłam 8 czekolad Milka korzystając z promocji "Kup jedną czekoladę 300 gramową, drugą weź za złotówkę!" (przekonałam kasjerki by mi je sprzedały mimo jakiegoś bzdurnego limitu tłumacząc się zbliżającą się obroną magisterki:D) i do tego kupiłam na promocji gwiazdki Milky way :)

    Natomiast co do wspomnianej czekolady, to ja istnienie białych czekolad ignoruję. Po prostu nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, to jest problem podobny do "nie mam w co się ubrać" podczas gdy w szafie ciuchy się już nie mieszczą :D Promocja na Miliki to pewnie w Carrefourze, co?

      Usuń
    2. Tak, do wtorku :)

      Usuń
  15. Ze wszystkich czekolad świata takie są chyba moimi ulubionymi - biała śmietankowa z wanilią. To dla mnie ideał wśród ideałów i jestem pewna, że dałabym za nią każdą cenę. Zazdroszczę Ci więc bardzo , bardzo, baaardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to patrz gdzie jest najbliższy eko sklep i kupuj :D

      Usuń
  16. My natomiast jadłyśmy jakiś czas temu białą z kokosem i była dobra ale bez szału. Lekko nas rozczarowała, bo spodziewałyśmy się intensywnie kokosowego smaku. Jednak zwykłej białej z wanilią nie próbowałyśmy i może ta bardziej przypadłaby nam do gustu.
    Czekamy na Zottera! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale chyba nie ritterki, przecież już jej nie ma na rynku. Tamta to była pyszna do granic możliwości.

      Usuń
    2. Chodziło nam też o Vivani :) Będzie recenzja na blogu :)

      Usuń
  17. Wygląda wspaniale i smak kusi, bo na prawdę ciężko, ale to bardzo ciężko trafić na czekoladę z wyczuwalną wanilią...ale biała czekolada? Why? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co wy macie z tą białą czekoladą. dobra jest ;D

      Usuń
  18. super wygląda i na pewno jest przepyszne. muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  19. już opakowanie wygląda kusząco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwraca uwagę swoją estetyką :)

      Usuń
  20. Wysoka ocena - tylko na nią spojrzałam. Recenzji nie czytam, bo właśnie dzisiaj ją zakupiłam i nie chcę sobie wyrobić opinii :) Ale niedługo i u mnie się pojawi :)

    OdpowiedzUsuń

Włączyłam moderację komentarzy, dzięki temu nie powinno już być weryfikacji obrazkowej.