25.01.2015

Ehrmann Deser mleczny z kaszą manną ze śliwkami



Oszukańcza kaszka

Ostatnio chodzi za mną kaszka. Taka zwykła kasza manna, gotowana na tłustym mleku, z dżemem wiśniowym i cynamonem. Tak uparcie mnie prześladuje, ze powinnam chyba zgłosić stalking. Wydawać by się mogło, ze nic prostszego, sama se zrób i po kłopocie. Obawiam się jednak, że kłopot byłby, i to dość pokaźny, jakbym spróbowała spożyć potrawę zawierającą taką ilość mleka. A kasza manna na wodzie (lub na rozwodnionym mleku) to zło, obrzydlistwo i powinno się to dawać  niegrzecznym dzieciom. Tak więc w odruchu lekkiej rozpaczy chwyciłam ten produkt, bo wydawało mi się, że jest to kaszka taka jak Smakija, mój błąd
Ehrmann GriesTraum Pflaume, deser mleczny z kaszą manną ze śliwkami. No właśnie, deser mleczny z kaszką, a nie kaszka. Cóż, widocznie trzeba było najpierw przeczytać etykietę produktu, a potem kupować. Czy jednak by to coś zmieniło? Pewnie nie, bo ciągnie mnie do produktów Ehrmanna. Trudno mi powiedzieć czemu, w końcu produkty tej marki aż tak bardzo mi nie smakowały. Możliwe, że jest to po prostu powiew nowości. Poza tym kojarzyłam, ze widziałam je na blogu Olgi i, że jej smakowało, a ja byłam wtedy mocno ciekawa tych deserków. Ale wracając, w gamie deserów z kaszką miałam do wyboru jeszcze wersje wiśniową, truskawkową i eee chyba brzoskwiniową, możliwe, ze tiramisu też tam było.  W innych sklepach mogą być jeszcze inne smaki, ale ja mówię jaki ja miałam wtedy wybór. Śliwka wpadła w kompot do mojego koszyka, bo akurat stała najbliżej i nie musiałam się po nią schylać. Wybór został za mnie dokonany.
Smak: sam deser jest bardzo słodki z wyczuwalną ziarnistością kaszki. Nieco mleczny i taki budyniowaty z sugestią wanilii. Smak kaszy jest wyczuwalny, aczkolwiek Smakija to, to nie jest.  Część śliwkowa znajduje się na samym dnie. Zdecydowanie jest śliwkowa, nie da się pomylić tego smaku z czymkolwiek innym. Od razu się nasuwało skojarzenie z  domowymi przetworami śliwkowymi. Mój największy, a zarazem jedyny zarzut dotyczy zbyt wielkiej ilości cukru. Jest po prostu za słodkie. Smakuje jak domowy, mocno  przesłodzony dżem śliwkowy. Więc po wymieszaniu otrzymujemy bardzo słodki, mleczno-budyniowy śliwkowy deser z odrobiną kaszy.

Produkt byłby zdecydowanie lepszy jakby masa deserowa była znacznie mniej słodka, wtedy równoważyłaby przecukrzoną część śliwkową. A tak dostajemy bardzo słodki ni to budyń, ni to kaszkę z wsadem owocowo-cukrowym. Czy mi smakował w takiej postaci?  Owszem, może nie na tyle żeby go kupić ponownie, ale wystarczająco by nie wyleciał za okno.
Ocena: 7/10
Kaloryczność: 100g/119kcal
Gdzie kupiłam: Real
Cena:1,39zł

Następnym razem kupię jednak Smakiję.
Pa

22 komentarze:

  1. Ja tam wolę sama sobie ugotować kaszkę, jest kaszka, jest mleko i jakiś owoc. A jak się śpieszę i nie mam czas z rana-mój patent, kupuję sobie kaszki dla dzieci, zalewam wodą i jem :) Tam nie ma tych bezsensownych dodatków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszki dla dzieci próbowałam, byłam głodka po zjedzeniu ;)

      Usuń
  2. Chętnie bym takie cuś przygarnęła, żeby w pracy sobie zaspokoić apetyt na słodkie. I śliwkowe tego typu produkty zazwyczaj mi smakują, więc pewnie tutaj też byłabym w miarę zadowolona. Może nie zachwycona, ale, jak już napisałaś, nie wyrzuciłabym kubeczka przez okno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachwytu to nie powoduje, ale przynajmniej postronni ludzie nie oberwaliby latającym produktem mlecznym ;)

      Usuń
    2. U mnie na zadupiu nie ma czegoś takiego jak postronni ludzie :D

      Usuń
  3. Nie mój ulubiony smak, ale nadal, same GieBTraumy są super ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym spróbować czekoladowego, norma :)

      Usuń
  4. Od pewnego czasu jakoś nie przepadam za gotowymi posiłkami... nawet deserami. Jeśli nie umiem ich przełknąć, nie mam po co kupować i się zmuszać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim wypadku rzeczywiście nie ma co się zmuszać :)

      Usuń
  5. Skoro tak bardzo słodki to znając nas pewnie rozrobiłybyśmy go z jogurtem naturalnym :P
    Może jak będziemy miały kiedyś okazje go kupić to spróbujemy, ale braku tego sklepu w naszej okolicy nie przeskoczymy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak kiedyś będziecie miały szanse kupić coś z Ehrmanna to lepiej zainwestujcie w słoiczki jogurtu, znacznie lepszy :)

      Usuń
  6. Także wolę Smakiję. Ale moim zdaniem wybrałaś najlepszą wersję (z trzech czy czterech, które jadłam ;) ).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, aż strach się bać jak smakują inne wersje ;)

      Usuń
    2. Kucze, przelogowało mnie. :} W razie co, to drugie konto to ja. :P

      Usuń
  7. Zupełnie nie dla mnie. Smakije też nie. Dodatek kaszy manny mam codziennie w owsiance, tyle mi wystarczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też można, ale ja w swojej owsiance to wolę mieć same płatki owsiane ;)

      Usuń
    2. Z odrobiną kaszy manny owsianka szybciej gęstnieje :D. Zdrowszy wariant na przyspieszenie gotowania to trochę mielonego siemienia lnianego, też czasem stosuję.

      Swoją drogą, w ten weekend próbowałam Heidi WinterDelight Creme Brulee. Przyznam, że zostałam mile zaskoczona :). Smakowało mi.

      Usuń
  8. Ostatnie zdjęcie nie wygląda apetycznie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie twierdziłam, że jestem dobrym fotografem ;)

      Usuń
  9. Muszę się przyznać do czynu okropnego (dla mnie). Jadłam ten deser (ma żelatynę!) i mimo, że miałam po nim wyrzuty (boże, zjadłam część krowy :c) to mi bardzo smakował. Jadłam wersję jabłkową, tiramisu (<3), orzechową i śliwkową. Fajna taka alternatywa, bo ni to kasza ni budyń. Słodkie jak diabli więc dobrze, ze małe. Fajne, bardzo fajne, ale smakija rzeczywiście lepsza (i nie ma żelatyny!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jesteś wege czy po prostu nie lubisz produktów z krowy? Musiał mi to umknąć.
      Dobra, to oprócz czekoladowej to jeszcze bym chciała spróbować orzechową, nawet mimo ilości cukry w cukrze ;)

      Usuń
    2. Jestem wege, nie jem mięsa żadnego i żelatyny też nie powinnam, ale uległam tym małym, słodkim skurczybykom :c

      Usuń