10.08.2014

Snickers Peanut Butter



Kolejna odsłona Snickersa

Czy może być coś bardziej amerykańskiego niż masło orzechowe? Znaczy oprócz Mc Donalda, KFC, soku pomarańczowego, bohaterów ratujacych świat, olśniewającą białych uśmiechów, donatów jedzonych przez policjantów…  Jednak wbrew temu co jest napisane na polskiej Wikipedii, wynalazcą masła orzechowego wcale nie był Amerykanin, był to Kanadyjczyli Marcellus Gilmore Edson. Może właściwie nie wynalazł, tylko jak pierwszy opatentował ten produkt w 1884 roku.  Dopiero w 1895 roku bracia Kellog opatentowali swój sposób tworzenia masła orzechowego. I można powiedzieć, że produkt chwycił. Stany Zjednoczone są liderem  w eksporcie, a przeciętny Amerykanin rocznie zjada 3 funty tego smarowidła. I tak jak u nas słodycze z dodatkiem masła orzechowego nadal są rzadkością, tak w USA w każdym sklepie mogłam się natknąć na czekoladę/baton/czekoladki/wafelki/lody z napisem Peanut Butter. Dzisiaj będzie o produkcie, który chyba został zakupiony jako jeden z pierwszych.
Snickers Peanut Butter Squared. Według zapewnień producenta jest tu „25% more peanut butter”. Tego squared nie dostrzegłam na opakowaniu, dopiero jak je rozerwałam zorientowałam się, że zamiast jednego batona mam dwa mniejsze.  W sklepie spędziłam kilka chwil dumając nad tym, czy ja już to jadłam i recenzowałam, czy jeszcze nie. Wyszło mi, że owszem, jadłam amerykańskiego Snickersa ale takiego z migdałami, z masłem jeszcze nie. Jak widać na zdjęciu Snickers ten przeżył ciężkie chwile podczas podróży. Dlatego też poszedł jako jeden z pierwszych do opisania.

Wygląda jak nie  powiem co
Smak: polewa z czekolady jest bez zarzutu. Średnio gruba, mleczna, bez śladu kakao, słodka ale nieprzesłodzona, gładka i tłustawa. Taka jak w przeciętnym Snickersie. Dolna warstwa nugatu jest  taka se. Trochę gumowata, trochę twarda i trochę orzechowa. Nieco bardziej słodka niż czekolada ale da się zjeść. Kolejno mamy warstwę masła orzechowego. O tak, to jest to na co czekałam. Pyszne, o zbitej formie, masło orzechowe. Mało tłuste za to intensywnie orzechowe i lekko słone, absolutnie nie słodkie. Tak, jestem w 100% na tak. W masie jest zatopionych  troszkę orzeszków w kawałkach, które fajnie chrupią. 
Dalej mamy karmel. Niestety karmel w większej części wypłynął podczas podróży, jednak to co zostało było normalnym karmelem jak w innych Snickersach.  I muszę powiedzieć, że pewnie jakby nie masło orzechowe to całość byłaby nieznośnie słodka ale dzięki delikatnej obecności soli batonik był świetny. Nugat mnie nie zachwycił ale cała reszta spisała się na medal.
Ocena:9/10
Kaloryczność:2 batoniki(50,5g)/250kcal
Gdzie kupiłam: USA
Cena: patrz wyżej

Naszła mnie ochota na lody z masłem orzechowym. Muszę tylko znaleźć instrukcję maszyny do lodów, tam jest dobry przepis na waniliową podstawę.
Pa

38 komentarzy:

  1. Wszystko co ma masło orzechowe brałabym w ciemno ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli pewnie byś spróbowała loda, który teraz się mrozi w zamrażarce ;D

      Usuń
    2. Ja też, kocham masło. Zżeram go w sumie rocznie pewnie tyle, co przeciętny Amerykanin. Albo prawie tyle samo.

      Usuń
    3. Mnie jedynie hamuję to, że rzadko używam smarowideł :)

      Usuń
  2. A mnie naszła ochota na kanapkę z masłem orzechowym to już śniadanie mam zaplanowane:) szkoda,że u nas tak mało jest słodyczy z masłem orzechowym:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba samemu sobie radzić :)

      Usuń
  3. Ja zdecydowanie podwyższam średnia krajową w zjadaniu masła orzechowego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic dziwnego, pyszne i jeszcze zdrowe :D

      Usuń
  4. mmmm... ciekawe kiedy u nas wprowadzą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypuszczam, ze na świętego Nigdy ;)

      Usuń
  5. Bardzo żałuję, że w Polsce jest taki mały wybór Snickersów. Taki z masłem orzechowym to musi być coś... Na szczęście powstaje dużo brytyjsko-amerykańskich sklepów internetowych, w których można dostać podobne cuda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydałoby się aby jednak w normalnych sklepach dali więcej różnorodności, sklepy internetowe mają tę wadę, że trzeba dodatkowo płacić za przesyłki.

      Usuń
  6. Wszystko co ma masło orzechowe jest moje ,więc tego snickersa to bym chętnie zjadła! Szkoda ,że nie ma go w Polsce :--(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostają jedynie sklepy internetowe, lub maczanie normalnego Snickersa w maśle orzechowym ;D

      Usuń
  7. mogę spokojnie konkurować z Amerykaninami co do ilości zjadanego masła :D snickers bardzo ciekawy, ale w Polsce pewnie będzie za sto lat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS właśnie przeczytałam wszystkie posty, które dodałaś z NY, świetnie piszesz, gratulacje :)

      Usuń
    2. Podejrzewam, ze nawet za 100 lat nie będzie :P
      Osobiście wolę nie przeglądać już tych notek, boję się ile błędów tam znajdę ;D

      Usuń
  8. Z chęcią bym spróbowała. Snickersy to jedne z moich ulubionych batonów, a że uwielbiam masło orzechowe... no to rozumie się samo przez się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to idealne połączenie :D

      Usuń
  9. Szkoda, że w Polsce taka lipa i nic nie robią w tym kierunku aby rozwijać się ze smakami ;( Straszliwie chciałabym spróbować takiego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez mam wrażenie, że w kwestii slodyczy stoimy w miejscu (-Czekolada o smaku pana cotty? -Hurra! -Batonik z nadzieniem karmelowym? - Cóż za szaleństwo!)

      Usuń
    2. No nie wiem, mi się wydaje, ze coś powoli ruszyło, np. Wawel. Oczywiście jest to bardzo powolny proces ;)

      Usuń
  10. Chyba jadę do Ameryki spróbować takiego snickersa :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okazji jeszcze czegoś innego spróbuj ;D

      Usuń
  11. Słone masło orzechowe to jest to! Aż mi zrobiłaś smaka i będę musiała iść sobie kupić.

    BTW - byłam w Hebe po zmywacz i przypadkiem kupiłam Riter sport Eiscafe. Żle ze mną...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna z najlepszych rzeczy, szczególnie w połączeniu z czekoladą :D
      Oj tam źle. Ja tak zawsze robię, że przy okazji zakupów drogeryjnych patrzę, czy nie ma jakichś ciekawych słodyczy ;)

      Usuń
  12. Nawet nie wiesz jakiego mi smaku na robiłaś, aż mi ślinka pociekła;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, ze nie na klawiaturę ;D

      Usuń
  13. Masło orzechowe to jest taki super dodatek do słodyczy, nie ogarniam czemu u nas jest taka bieda na tym polu - i to nawet niekoniecznie na sklepowych półkach, ostatnio moja kuzynka opowiadała o tym, jak to pani w cukierni zrobiła wielkie oczy, kiedy zapytała czy jest możliwe, aby jedno piętro tortu weselnego było z masłem orzechowym. Usłyszała w odpowiedzi: "Ale że z nutellą?!". Tak że ten... :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam zdziwienie, na jakimś wątku, że jak to masło orzechowe nie jest słodkie, tylko słone :D Dużo osób jeszcze myśli masło orzechowe = masło czekoladowo-orzechowe.

      Usuń
  14. oprocz tej, u nas w hebe sa jeszcze 2 inne letnie limitki :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no tak, nie wspominałam o nich, bo już je próbowałam i wypadły mi s głowy ;D

      Usuń
  15. Mi osobiście średnio smakował. Myślałam, że masło orzechowe będzie bardziej 'przodujące'. W efekcie, (moim zdaniem) nie ma dużej różnicy między zwykłym Snickers'em.

    Natomiast polecam Twix'a z masłem orzechowym. Różnica między 'zwykłym' jest kolosalna. Chyba nawet nie można ich porównywać, bo to całkiem inny baton.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, myślę, ze jak wykończę obecne zapasy to kupię i Twixa, nawet wiem gdzie :D

      Usuń
  16. Ten snickers jest boski. Dlaczego nie ma go w Polsce tylko jakieś badziewne wersje ... Koleżanka koleżanki była w Stanach w wakacje i dzięki temu miałam szanse go spróbować. Niebo w gębie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałabym nic przeciwko temu aby w Polsce była ta wersja :D

      Usuń
  17. Widziałam tego snickersa w Carrefour Express (Warszawa)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomość na pewno się przyda tym co mają ten sklep :)

      Usuń