15.04.2014

Czekolada Luximo Premium, Biała z pszenno ryżowymi chrupkami



Hiperglikemia się zbliża

W batalii na czekolady, to ze zdziwieniem musze przyznać, że w tamtym tygodniu zdecydowanie wygrała Biedronka. Zazwyczaj jest odwrotnie, na czekolady z biedry patrzę z pewną nieufnością, a na te z Lidla entuzjastycznie i z radością. Ale coś w tamtym tygodniu się przestawiło. W sklepie z owadem znalazłam parę ciekawych tabliczek, które z czułością przygarnęłam na promocji, za to Lidl… no cóż, kolejna promocji czekolad Fin Carre i tylko Fin Carre nie spowodowała, ze poleciałam do tego sklepu z radością. Tak właściwie to ją kompletnie olałam, szkoda zachodu. 
Luximo Premium Czekolada biała z pszenno ryżowymi chrupkami. Porządna 200 gramowa biała czekolada, normalnie kosztująca jakoś powyżej 5zł, czyli nieco za dużo jak na biedronkową czekoladę nieznanej mi firmy. Ale jak tylko dowiedziałam się o promocji to wiedziałam, ze z pewnością kupię albo ten smak albo kawową. Ostatecznie wzięłam białą, bo kawowa czekolada niedawno była, a biała to już daaaawno.  A co do marki, to w domu, po krótkim śledztwie znalazłam informacje, ze jest to produkt Trumpf, tych gości od Schogettena. Nie ucieszyło mnie to zbytnio bo, jak już parę razy pisałam, moim zdaniem czekolady Schogetten ostatnimi czasy znacząco się pogorszyły, kiedyś były smaczniejsze. Ale ostatecznie postanowiłam dać szanse białaskowi, przecież nie mogło być tak źle.

Smak: pierwszy gryz i …ała, moje zęby. Ta czekolada jest tak słodka, że normalnie mnie zęby rozbolały*. Cukier cukrem jest poganiany. Ile oni tego tam wsypali, na miłość latającego potwora spaghetti!! Gdy już pierwszy cukrowy szok minął mogłam dalej smakować czekoladę, tylko, że za bardzo nie było co smakować. Przy odrobinie wysiłku poczułam smak śmietanki i aromat waniliny ale nie nazwałabym tego oszałamiającym  doznaniem. Na plus jest to, że nie czuć było posmaku zjełczałego mleka czy tłuszczu, choć czekolada była dość tłusta. Trzeba też przyznać, że nie pożałowali chrupków, było ich od groma. A chrupki to wiadomo, żadnego smaku jako takiego nie dają, ich głównym zadaniem jest chrupanie pod zębami i w tej roli spełniły się znakomicie. Tak właściwie to mam do tej czekolady mieszane uczucia. Wprawdzie po 3 kostkach słodycz przestała mi aż tak bardzo przeszkadzać, jak za pierwszym gryzie, ale wciąż jest za słodka. Dam radę na raz zjeść pół kostki, całą kostkę to tylko przy gorzkiej kawie. 
Większa ilość z pewnością by mnie zamuliła na długo.  Powiem to tak, nie jest to najlepsza biała czekolada jaką jadłam, nie zalicza się  nawet do pierwszej 5 ale nie jest to też najgorsza biała, jadłam o wiele paskudniejsze. Jest to produkt dobry dla osób, które nie boją się mega słodkich produktów, lubią białe czekolady i nie mają w tym zakresie zbyt wielkich oczekiwań. Reszta może powinna sobie ten produkt odpuścić. Ja ją dokończę, w śmieciach nie wyląduje ale drugi raz jej nie kupię.
*tak, dramatyzuje
Ocena:6/10
Kaloryczność: 100g/577kcal, porcja(25g)/144kcal
Gdzie kupiłam: Biedronka
Cena: promocyjna 4,41zł (200g)
Nic ciekawego nie mam wam do zakomunikowania, a więc…
Pa

28 komentarzy:

  1. Lubię białe czekolady,ale jakoś ostatnio nie jadłam żadnej tej nie kupie widziałam ją i jakoś do mnie nie przemawia nie lubię chrupek w czekoladzie:) . Wesołych Świąt życzę bo już jedziemy na święta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię białe ale rzadko je jem, trudno trafić na dobrą białą.
      Wesołych świąt :)

      Usuń
  2. Zastanawiałam się nad nią, ale nie nie nie :D. Dobrze, że nie wzięłam! Pysk by mi wykręciło :D To przerażające, jak ogromna jest przepaść między kiepską a znakomitą białą czekoladą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wykręciło a mam przecież wyższą tolerancję na cukier.Tylko kiepską bym jej nie nazwała, dało się ją zjeść, może po prostu słabą

      Usuń
  3. Dobrze,że mnie białe niezbyt kręcą :) Chociaż ta fajnie w opakowaniu wyglądała, i cena zachęcająca, no, ale zdecydowanie wolę ciemną stronę kakaowej mocy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powiem, trochę pożałowałam, że nie wzięłam innej czekolady.

      Usuń
  4. Luxus z Biedronki - to sie nie dodaje - jak mawia Kolonko. Zarówno na słodycze z Lidla jak i Biedry patrzę sceptycznie, choć niektóre rzeczy mają dobre:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No produktów z tych sklepów w większości nie nazwałabym luksusowymi (chociaż lidl ma tydzień delux) ale dużo porządnych produktów też mają.

      Usuń
  5. U nas aktualnie minimalną przewagą wygrywają słodycze z Lidla, chociaż i tak wybieramy tylko kilka ulubionych;] A co do tej czekolady to nie wiem czy po nią sięgnę, chociaż lubię białą czekoladę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ogólnie to słodycze z Lidla wygrywają ale na promocje czekoladowe to biedronka się bardziej wykazała.

      Usuń
  6. Z tych Luximo bardzo dobra jest miętowa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam zamiar wziąć którąś z luksusowych, ale jakoś nie zachęciło mnie ich opakowanie.
    Jak widać - dobrze, że nie wzięłam, bo mega słodkich czekolad nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej zaoszczędziłaś :)

      Usuń
    2. Za zaoszczędzone pieniądze kupiłam sobie biedronkowe cukierki MUMSY Toffee :D Jeśli nie jadłaś, spróbuj :) Wg mnie smakują zupełnie jak dumle :D

      Usuń
    3. Próbowałam, tak szczerze to smak nie zapadł mi za bardzo w pamięć ;)

      Usuń
  8. Dla tego ja nie ufam białym czekoladą! Te skubane potrafią być tak słodkie, że człowiek ma wrażenie, że zęby mu zarz wypadną :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego rzadko je kupuje, ryzyko jest zbyt duże ;)

      Usuń
  9. Moglas wybrac wersje kawowa, zakochalam sie w niej od pierwszego gryza :) smakuje niemalze identycznie jak Merci to biale pod spodem :P ale ogolnie jesli ktos lubi polaczenie kawowego posmaku z biala czekolada, to na pewno nie bedzie rozczarowany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, no mogłam ale pomyślałam, że warto wziąć coś innego niż smak kawowy, teraz żałuje :(

      Usuń
  10. A miałam ją kupić. Dobrze, że zrezygnowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, dobrze. Lepiej kupić coś innego. :)

      Usuń
  11. Oj tam, mnie smakowała :). Na połowie kostki się nie zatrzymuję, więc najwidoczniej mam niezłą tolerancję na słodkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, na pewno większą niż ja ;D

      Usuń
  12. czaiłam się na nią długo, wreszcie dostałam jako zasłużoną nagrodę i co do smaku to mogę powiedzieć że nic nadzwyczajnego, ale też zdarzają się gorsze rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też długo nosiłam się z zamiarem jej kupna, skusiłam się dzisiaj, w ramach promocji -20% na wszystkie czekolady. :D

    Osobiście nie odbieram jej jako słodszej od innych białych czekolad; ostatnio mam mniejszą tolerancję na słodkie, a spokojnie daję jej radę, hmmm... Natomiast wyczuwam tłustawo-sztuczny posmak, to mi przeszkadza.
    Na plus za to - ogromna ilość chrupek, nie spodziewałam się ich aż tyle, a to dla nich miałam chrapkę na tą czekoladę. :D

    Ogólnie jednak - zakup nie do powtórzenia.

    OdpowiedzUsuń
  14. a ja potrafię zjeść całą za jednym posiedzeniem :) Dla mnie chyba nie ma za słodkich słodkości :)
    Dobrze, że kupiłam sobie właśnie książkę rzucam cukier, hahahaha ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam ;) do tej pory czuję tą przerażającą słodycz :D

      Usuń